Segítőink

 
1AZ ELSŐ SZÁMÚ 3D SPECIALISTA
A Replication Knowledge System Know How egy új oktatási és értékesítési vízió, amely bírja kihívást a IV-ik ipari forradalom által támasztott technológiai követelményekkel. A digitális felvilágosodás korának úttörői vagyunk. Nem félünk attól, hogy a 3D nyomtatók, a VR technológiák, robotok vagy akár a mesterséges intelligencia munkahelyek százezreit fogja megszüntetni, mert mi tudjuk, hogy csak a világ van átalakulóban és erre mindenkinek készülnie kell.
http://rksfranchise.com
2Szepes Gyula művelődési Központ
Érden a Szepes Gyula művelődési központban tartjuk a foglalkozásainkat.
https://www.szepesmk.hu
3MagNet Magyar Közösségi Bank
Ha a MagNet banknál vezeted a számlád és van bankkártyád,akkor segítheted a tranzakcióiddal az Egyesületünket,úgy hogy neked ez semmibe nem kerül!

Segítő bankkártya:
SZIKRA Tehetséggondozó Egyesület
4Gyurmavilág
A gyurmavilág csapata 2020- ban 2x18 kg gyurmával hozzájárult a munkánkhoz.
5Napház-Nadapi Alkotóház
Külsős alkotónapjaink helyszínének egyike.

B-Hajas Ágnes DLA

Okleveles építészmérnök, képzőművész, formatervező. 2016-ban doktorált a Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki karának Rajzi és Formaismereti tanszékén a Rajz - Építészet - Tánc avagy Építészet gyermekeknek című disszertációjával és saját készítésű design bútoraival. Számos kutatómunkát és kiállítást valósított meg. Az oktatás (egyetemi és iskolás) és az alkotás nagy szerepet játszik az életében. Grafikai, építész és tárgyalkotói munkái a www.maak.hu oldalon tekinthetők meg.

"ars poetica"

Több, mint 20 éve foglalkozom a különböző művészeti ágak -zene, tánc, építészet, rajz - összefüggéseinek kutatásával, egymásra hatásával. A cél egy komplexebb élmény megélése, egy átfogóbb kép megszületése egy adott témáról, problémáról, alkotásról.

Több, mint 10 évet oktattam arculattervezést, formatervezést építészmérnök hallgatóknak, építészeti rajzot felvételizőknek a BME Építészmérnöki Karának Rajzi és Formaismereti tanszékén.

2002-ben indítottam először R.É.T műhely néven kísérleti kurzusokat az egyetemi R-klubban, az Artus stúdióban, illetve a Trafóban, ahol a Rajz, Építészet és a Tánc hármasságán belül jártunk körül alkotási feladatokat.

2008-ban hívtam életre a MAAK Design csoportot, amely ugyan ezt a felfogást vitte tovább: különböző szakterületű iparművészek együttgondolkodásából egészen új és újító alkotások születhetnek, hiszen a funkciók ötvöződnek, a gondolat sűrűsödik és végül egy esszencia születik.
A Budapesti Műszaki Egyetem Rajzi és Formaismereti tanszékén doktoráltam. Az építészeti Doktori (DLA) disszertációm címe: R.É.T - Rajz - Építészet - Tánc, avagy Építészet gyermekeknek.

Az építészet-gyermekeknek témával Magyarországon elsőként doktoráltam az egyetemen. A művem egyediségével, újszerűségével, illetve a mesterműnek megválasztott saját készítésű bútoraimmal igen felkavartam a bírálókat. Szerencsére opponenseim, a bizottság tagjai és az egyetem neves építészeti tárt karokkal fogadták a kezdeményezést és azóta újabb doktori disszertáció is született hasonló témában.

A mű, bővített formában, 2017-ben az MMA támogatásának köszönhetően könyv formájában is kiadásra került.
2017 őszén a Velencei-tavi Galériában egy három-szintes kiállításon mutathattam be alkotásaim, illetve az építész-műhelyeken részt vevő gyermekek alkotásait.
2019 tavaszától a Műcsarnokban volt látható a TÉR/ERŐ II. Építészeti Szalon keretén belül a Napház - Nadapi Alkotóházról készült bemutató, illetve gyermekek alkotásai.

http://www.naphaz.com
7Lépjünk,hogy léphessenek közhasznú Egyesület
Autizmus munkacsoportot hoztunk létre közösen.

Figyelemre méltó:

A HOLNAP ISKOLÁJA

A jövő iskoláját építjük.
AZÉRT DOLGOZUNK, HOGY MŰKÖDHESSEN A HOLNAP ISKOLÁJA – EGY OLYAN ISKOLA, AMELYBEN ÉP ÉS FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐ GYERMEKEK TANULNAK BOLDOGAN ÉLNI.

CÉLUNK
egy olyan kísérleti modellprogram elindítása elsőként Magyarországon, ahol a halmozottan és a súlyosan-halmozottan sérült gyermekek is együtt tanulhatnak kortársaikkal; ahol a hagyományok tisztelete mellett a 21. századi technika lehetőségeit is alkalmazzuk az oktatásban.

ÚJSZERŰ ÉS HIÁNYPÓTLÓ
Az inkluzív iskola a halmozottan (és súlyosan-halmozottan) sérült gyermekek oktatásának hiányosságaira reagál, de tehetséggondozó jellege miatt a tipikusan fejlődő gyermekek tudása, készségei és képességei is jelentősen nőnek.

Egy olyan hiánypótló intézménytípust hozunk létre, mely – bár más európai országokban múlttal rendelkező és bevált intézményi forma – Magyarországon jelenleg nem létezik, hosszú távon pedig modellként szolgálhat.

MI TÖRTÉNT EDDIG?
Nagy örömünkre és sokak közös munkájának gyümölcseként 2018 szeptemberében elindult iskolai tanulócsoportunk! Az első félév során kidolgoztuk azokat a módszereket, amellyel együtt tanulhatnak a különböző támogatási szükségletű gyermekek. A második félévtől közösségi programok, kulturális, művészeti események szervezésével népszerűsítjük iskolánkat, és szeretnénk annak lehetőségét megteremteni, hogy további tanulók csatlakozhassanak, szeptembertől pedig alapítványi iskolaként működhessünk.

http://lepjunkhogylephessenek.hu/
8Balkezes gyerekek
Left Handed Star Bt.
www.balkezesgyerekek.hu
9Szanyi-Nagy Mónika
Hrg úszás oktató.Egyesületünk alelnöke.
10Szigethi Zsófia
Szigethi Zsófia vagyok, gyógypedagógus, szakterületem az autizmus spektrum zavar és az ADHD. 13 éve foglalkozom ADHD-s, és 5 éve autizmussal élő gyerekekkel, fiatalokkal. 2016-ban az alapszakjaim (tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógia) mellé elvégeztem az autizmus spektrum pedagógiája szakirányt, ahol a szakma legnagyobbjaitól volt szerencsém tanulni.
Munkámra a tudományos megalapozottságú módszerek egyéni jellegzetességekhez való igazítása a jellemző. A gyerekekkel való munka mellett nagy hangsúlyt fektetek a családdal és a pedagógusokkal való szoros együttműködésre, mert vallom, hogy az érintett személyek a legnagyobb fejlődést akkor érhetik el, ha a környezetet is akadálymentesítjük számukra.
Munkám egy részében speciális csoportban dolgozom autizmussal élő gyerekekkel, másrészről kiscsoportos és egyéni foglalkozásokat tartok ADHD-s gyerekeknek ambuláns formában, valamint tréningeket, képzéseket, előadásokat tartok pedagógusoknak.
A Nikkelbolha oldalon hétről-hétre közérthetően, de szakmailag megalapozottan körbejárjuk az autizmus spektrum zavar és a hiperaktivitás figyelemzavar jellegzetességeit, hétköznapi, otthon és az iskolában is használható praktikákat mutatunk be.

Nikkelbolha: autizmus- és ADHD-specifikus fejlesztés egy helyen
11Tóth Anikó
Szikra tehetséggondozó Egyesület gyógypedagógusa

A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus- képző Intézet gyógypedagógia értelmileg akadályozottak szakirányon szereztem végzettségemet.

15 éve lovak közelében is tevékenykedem, a jelenlegi Equitania Lovas Club munkatársaként 6 éve dolgozom, a lovasiskolai feladatok irányítását, szervezését, és kivitelezését is sok esetben én végzem.

Jelenleg Budapesten a Alapítványi Iskolában főállásban látok el gyógypedagógiai rehabilitációt óraadóként. Korábban, még a Budaörsi Bleyer Jakab Német Nemzetiségi Általános Iskola Gyógypedagógiai Intézményegységében dolgoztam,szegregált intézményben osztályfőnökként összevont osztályban tanítottam, tanulásban akadályozott és értelmileg akadályozott gyermekeket.

A Szikra tehetséggondozó Egyesületben szociális és kommunikációs foglalkozásokat tartok.

Nekem is van egy 7 éves kislányom,nem csak szakemberként, hanem szülőként is nagyon fontosnak tartom a mozgást,lovaglást és annak poziítv hatásait beépíteni hatékonyan mindennapi életbe,és a mai gyerekeknek egy plusz lehetőséget adni arra, hogy kibontakoztathassák tehetségüket és a képességeik fejlesztésével felzárkózzanak a mai világ kihívásaihoz
12Csorba Viktória
Csorba Viktória vagyok, terápiás kutyafelvezető. Fürkész nevű
pumimmal 2011 óta tartok kutyás terápiás foglalkozásokat sajátos nevelési igényű gyermekek részére. Süvi pumim 2014-ben csatlakozott be a munkába kísérőként, főleg speciális alkalmakkor (pl.mikulás).
Rajongásom az állatok - főként kutyák és lovak iránt, - gyerekkori hobbinak indult, később pedig szabadidőm nagy részét lovas és kutyás közösségekben töltöttem. Gyerekkorom óta tapasztalom az állatok emberre gyakorolt jótékony hatását. Több évig voltam tagja egy lovas hagyományörző csapatnak, ahol nyaranta gyerekek lovas táboroztatásában segédkeztem. Ezen kívül kutyaiskolákban ismerkedtem a kutyakiképzéssel, melyen belül leginkább a kutya és ember hatékony együttműködése fogott meg. Az állatokkal való együttélés gyakran kapcsolódik sportos élethez: Fürkésszel egy ideig versenyszerűen agility-ztünk (kutyás akadályverseny), illetve mindezen kívül 2008 óta gyakorlok belső kungfu stílusokat (taichi, chikung és baguazang). Mind az agility, mind a chikung alapok hatékonyan alkalmazhatók a kutyás foglalkozásokon, például játékos tornaóra keretében.
A sajátos nevelési igényű gyermekekkel végzett segítő munkához a kutyákkal való munkát találtam számomra megfelelőnek, saját életritmusomhoz ezen négylábúak illenek a legjobban. Hosszabb hobbi, táboros és sport előzményeket, majd az állat asszisztált terápiával való elméleti ismerkedést követően, 2011-ben szereztem meg terápiás kutyafelvezető igazolványomat. Fürkésszel mindeddig főként autizmus spektrumzavarral élő-, illetve középsúlyos/súlyos fokban értelmileg akadályozott gyermekekkel foglalkoztunk. Ezen kívül egy-egy évnyi tapasztalatot szereztünk hiperaktív, és súlyosan-halmozottan sérült gyerekek körében.
A kutyás foglalkozásaim főként mozgásfejlesztésre alapozottan zajlanak, hiszen a gyermekek mozgásfejlődése mindennek az „alfája és omegája“. A kutyás terápiában minden kizárólag játékon keresztül történik, a mozgás alapú játékokba „belecsempészek“ kommunikációs, valamint kognitív fejlesztésre irányuló feladatokat, úgy mint emlékezés, figyelés, észlelés, tapintás, testséma
gyakorlás. A gyerekek csoportos és egyéni játékos feladatokat is kapnak.
13Varga Éva
Gyógypedagógiai asszisztens

Éva Varga

Varga Éva vagyok, pedagógiai asszisztens. Az első, és azt hiszem a legfontosabb, hogy szeretem az embereket, azon belül pedig különösen szeretem a gyermekeket. Sokféle gyermekkel volt már szerencsém találkozni, és azt derítettem ki magamról, hogy valamilyen rejtélyes oknál fogva az átlagostól eltérő, különleges fejlődési utakon járó gyermekekkel tudok a legjobban foglalkozni. Minden gyermek egy külön "bolygó", és ahogy forognak a saját tengelyük körül, illetve keringenek a "Nap" - a mi esetünkben, amíg gyerekek, az őket körülvevő felnőttek- körül a világban, folyamatosan új, és újabb színeket mutatnak meg nekünk magukból, és tanítanak is minket. Szeretem látni, hogy mik foglalkoztatják őket, szeretem figyelni, milyen alkotások kerülnek ki kezeik alól, imádok rájönni általuk speciálisan elvégzett matematika feladatok logikájára...
persze ez a sok szuper dolog nincs ingyen, de az ezekhez társuló, gyakran társadalmilag kellemetlennek ítélt velejáróin végtelen türelemmel és szeretettel, teljes nyitottsággal a gyermekek iránt, és végül, de nem utolsó sorban hozzáértéssel, és további képzéssel, fejlődéssel nagyon sokat lehet javítani. A cél olyan egészséges, jókedvű, magabiztos gyermekek nevelése (közösen, mindannyiunk által, akik kapcsolódunk a gyermekekkel), akik végül önállóan is boldog, értékes felnőtt életet tudnak majd élni azzal a munícióval, amit gyermekéveikben felhalmoztak.
14Springer Anna
Harmadéves gyógypedagógus hallgató az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai kar autizmus spektrum pedagógiája – tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon


Eredetileg idegenforgalom és szálloda szakon diplomáztam, és személyes érintettség vitt a gyógypedagógiai pályára, ugyanis három gyermekem közül a kisfiam autizmussal él. Már a gyermekeim születése után éreztem, hogy az irodai alkalmazotti lét után más hivatást szeretnék keresni. Miután kisfiam 2014-ben, két évesen megkapta az autizmus spektrum zavar diagnózist, kerestem a lehetőségeket, hogyan tudnám leginkább segíteni az ő fejlődését. Számos szülőtréningen, előadáson vettem részt, sok nagyon jó szakemberrel találkoztam az évek során, és igazán lelkesedtem az új tudás és módszerek megtanulása közben, hiszen láttam, hogy kitartó munkával, de működnek. Mindezek mellett azonban azt is láttam, hogy országos szinten mennyire hiányos az autizmussal élő gyerekek és felnőttek ellátása, fejlesztése és ekkor döntöttem úgy, hogy komolyabban szeretnék foglalkozni ezzel a témával és 2017-ben jelentkeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karra, ahol az autizmus spektrum zavar pedagógiája és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakpárt választottam. Idén kezdtem el autizmus specifikus fejlesztéseket tartani a Szikra Tehetséggondozó Egyesületnél, remélve, hogy az érintett családokat támogathatom, segíthetem a gyerekek fejlesztésében. Igyekszem a gyerekek egyéni fejletségi szintjét, szükségleteit figyelembe venni a fejlesztések során és a nekik megfelelő motiváló eszközöket alkalmazni.
Eddigi tanfolyamok, tanulmányaim:
- 2012-2013: Vadaskert Alapítvány, 30 órás ASD szülőtréning
-2013: GAPS Alapítvány, ABA/VB viselkedés terápia alapok
- 2017: Autizmus Koordinációs Iroda, Mi a játék egy autista
kisgyerek számra
- 2017: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai kar, autizmus
spektrum zavar pedagógiája – tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirány
15Zádori Henrietta
Egyesület elnöke

A SZIKRA Tehetséggondozó Egyesület elnöke.Egy vagyok a sok aggódó szülő közül. Fiam miatti aggodalom serkentett arra, hogy szembe szálljak a mai nem működő oktatási rendszerrel.

Saját negatív tapasztalatunk (3 óvodaváltás, óvónői bántalmazás, hozzá nem értés, túl kódozás, differenciálás nélküli kirekesztésre ösztönzött pedagógusok, stb) hozott össze a médiával.

2014 ben a hírekben szerepeltünk és a média hozadéka volt, hogy felkerestek a hasonló szülők.Sokasodtunk és egy szülőcsoportba tömörültünk.

Így 2014-ben megszületett a Tehetséges és átütő fejlődésű gyermekek csoportja.Az atipikus gyermekekkel sajnos a magyar közoktatás nem tud mit kezdeni,így kezünkbe vettük a gyermekeink sorsát és saját utakat próbálunk találni a gyermekeinknek.

Rájöttünk, hogy egy szülőcsoport csak apró, kis eredményeket tud produkálni ezért egyesületbe rendeződtünk.

Létrehoztuk a SZIKRÁT🥰
16Petrovics Kornèl
Elnökségi tag
17Sas Gabriella
Sas Gabriella vagyok a Nagy Négyes mesekönyv szerzője, amely segít megtalálni az erősségeinket, elfogadást (SNI szereplők) és fejlődésközpontú szemléletet tanít, izgi kalandokon keresztül
Móka és Zen - a szenzoros nehézségekkel küzdők boltja: A Móka és Zen vezette be az országban a súlyozott takarót, speciális szenzoros fejlesztő eszközeink csak nálunk kaphatóak: testzokni, sztreccshinta, Wilbarger kefe stb. A termékek mellé szakmai segítséget is adunk.
Ezenkívül én írom a Zűrzavaros család blogot is. https://www.mokaeszen.hu/
18Sorsfordító Film
A Sorsfordító egy érzékenyítő célú kisfilm a megértő, elfogadó gyerekközösségek, az akadálymentes társadalom kialakításához.
Kisfilmünket a másság okainak megértését és elfogadását célzó, közösségi beszélgetések elindításához készítettük.
A történetet egy autizmus-spektrumzavaros fiú, Olivér világa és sorstársai valós, közösségi helyzete ihlette. Bemutatja a közösségekben tapasztalható általános emberi viszonyulást a látható, illetve a láthatatlan nehézségekkel, akadályozottsággal élőkhöz. Szembesít egymás megértésének és a másság iránti nyitottságunknak a hiányávál, a kívülállók közömbösségének negatív hatásaival.
Megoldásként az érintettek felé irányuló empatikus és segítő hozzáállás erejét felmutatva ad útmutatást és motivációt, hogy egyre több közösségben elindulhasson a mindannyiunk számára fontos és az emberi értékeket megerősítő szemléletváltás.

http://sorsforditofilm.hu/
19Rajnoha Szilvia
Rajnoha Szilvia vagyok, végzettségem szerint mentálhigiénés szakember, művészetterapeuta/pszichodinamikus mozgás – és táncterapeuta és pedagógus. Jelenleg a Szomato-pszichoterápiás Egyesület Gendlin-féle Fókuszolás módszerében képződöm.
10 éve dolgozom gyerekekkel és felnőttekkel egyéni és csoportos formában.
Hitvallásom, hogy minden gyerek egyedi és különleges. Hiszem, hogy ha megkapják az elegendő figyelmet, törődést és elfogadást, valamint a megfelelő eszközöket, akkor képesek lehetnek a saját nyelvükön, spontán, őszintén megnyilvánulni, fejlődni és kiteljesedni. Ha abban segítjük őket, hogy ismerjék meg, fedezzék fel, és fogadják el önmagukat, akkor képesek lesznek megélni és megmutatni a bennük rejlő csodákat. A gyerekkel való kapcsolat és közös munka során a művészetterápia eszközeit (mozgás, zene, rajz, mese stb.) használom, hogy oldódhassanak az esetleges gátlások, félelmek, és hogy egy felszabadult, de biztonságos formában tudjon megjelenni a gyerekek benső világának csodája.
20Kékerdő Alapítvány
Hornyák Mariann

A Kék Erdő Alapítványt 2017 kora nyarán hívtam életre, miután Debrecenbe költöztem. Nem tudtam elsétálni a probléma mellett, amikor felismertem, hogy a Szenzoros Feldolgozási Zavarral élő gyermekek, illetve a nem értelmi sérült, de magatartás zavaros kicsik nem kapnak kellő támogatást. Valójában úgy érzem, hogy minden rászoruló felé nyújthatnánk többet. Valójában mindenhol lehetne fejlődni, többet segíteni. Én azért választottam egészen konkrétan az SPD problémakörét, mert ebben vagyok érintett. Ebben élek minden nap. És sokan vagyunk így: szakemberek, pedagógusok, szülők és a gyerekek. Úgy látom, senki nem kap elég segítséget ahhoz, hogy a hétköznapi, iskolai, nevelési, fejlesztési kihívásokkal megküzdjön.

22Pápai Ildikó író
Harmincas éveim elején, főiskolai diplomával és dübörgő energiákkal, egy világhíres multicég hűséges katonájaként, boldogan vártam első gyermekem érkezését. Világra jövetelével a kisgyermekes anyákat körülölelő boldog párában teltek mindennapjaim, egy gondosan megtervezett, szép jövő ígéretével. Két és fél év múltán, egy borongós, őszi napon, a gyermekorvosi rendelőben közölték velem a tényt, hogy gyermekem autista. Legalább is minden jel ebbe az irányba mutat. A lázas, sírdogáló gyerekkel, és a "hogyan tovább" kérdésével a nyakamban, próbáltam hazatalálni. A becsapottság, a tehetetlenség, és a gyászhoz hasonlatos érzésekből font háló alatt vergődve, eszembe sem jutott, hogy mindezek értéke, esszenciája, csak jóval később lesz kinyerhető.

A hivatalos diagnózissal új időszámítás kezdődött az életünkben. Az írás kezdetben terápiaként lett része a mindennapjaimnak, de átlátva a megváltozott életformánk adta szűkös lehetőségeimet, praktikus okokból, és a tanulás szándékával, szakemberekre bíztam magam. A lelkesedés és munka gyümölcse a megerősítés lett, és sok hónappal később, diplomás újságíróként, már egy második szakmát érezhettem magaménak. Első interjúim során, egy ismert és elismert írónktól hallottam a következőt:
"Egy jó beszélgetés mindig kinyit egy-két titkos ajtót."

Remek találkozásokkal, csodálatos emberekkel folytatott beszélgetésekkel teli évek után, egy újabb ajtó tárult fel előttem. Megismerkedtem a coaching szemléletével, és rádöbbentem, hogy addigi életem minden pillanata arról a folyamatról szólt, amit fejlődésnek, új célok és új értékek teremtésének, változásnak hívunk. Ma már tudom, hogy életem legdrámaibb, legmegoldhatatlanabbnak hitt helyzetei voltak a legnagyobb kincsek abban a bányában, ahová számtalanszor leereszkedtem.

Hiszem, hogy miként a természet, mi is állandó változásban vagyunk. Hiszem, hogy saját életem felismerései által – okleveles coachként – hiteles segítőd tudok lenni, ha úgy érzed, megtorpantál, beleragadtál hétköznapjaid fogaskerekei közé. A fejlődés mindig kockázatos és kényelmetlen, gyakran a bizonytalanság érzésével jár kéz a kézben. Hogy a bizonytalanságból bizonyosság legyen, ne félj segítséget kérni.

http://www.idobenvagy.com

https://www.facebook.com/papaiildikoiro/
23Lohonyai Dóra
Író,blogger,vlogger

Lohonyai Dóra vagyok, elsősorban ember, aztán anya, autizmus aktivista, író, üzletasszony, sorsnavigátor

Az életem gyökeresen megváltozott a gyermekeimnek köszönhetően. Háromból az első kettő autista. A fiam enyhén értelmi fogyatékos és Tourette-szindrómás. Mindketten figyelemzavarosak. A harmadik gyermekem hagyományos fejlődésű, de kicsit sem átlagos. Egyedül nevelem őket.

Első könyvemet róluk és értük írtam. Célom, hogy minél többen megismerjék és elfogadják az autizmust, mely immár minden 100. embert érint.

2018 őszén nekivágtam gyermekeimmel Dél-Indiának, mert egy ottani guru azt ígérte, tud nekünk segíteni: nem elmulasztja a gyógyíthatatlant, hanem megváltoztatja a karmánkat.

http://www.lohonyaidora.hu/
24Almameter
Erzsi vagyok. Három gyerekem van, ha tehát a foglalkozásomat kérdezik, azt mondom, hogy főállású anya vagyok. Ha arra kíváncsiak, hogy hol dolgoztam, akkor azt válaszolom, hogy az államigazgatásban, de az igazi hivatásom sose az állam igazgatása volt, hanem valami olyasmit, amit mostanában vélek megtalálni. Ha azt kérdezik, hogy mit tanultam, akkor azt szoktam mondani, hogy pedagógiát és pszichológiát, de a legtöbb dologra az élet tanított meg. https://almameter.wordpress.com
25Kovács Eszter
Auti-szendvics

Auti-szendvics. Azt hiszem ezzel kell kezdenem, hogy mi is ez? Ez a családom. 3 autista között egy neurotipikus (azaz, átlagos) ember.
Nemek szerint két fiú, két lány, 2 felnőtt, 2 gyerek a felosztás. Így lesz ebből szendvics.
Megörökítem a mindennapjainkat. A jókat és rosszakat egyaránt. Megmutatom, hogy milyen igazából egy "más" családban létezni. Mennyi türelem, kitartás, idő és leginkább elfogadás kell ehhez a fajta létezéshez. Lehet rájössz, hogy nem is sokban különbözik a ti életetektől, amit mi csinálunk? Szeretném, nem csak a szívedhez, de az tudatotokhoz is közelebb hozni az autizmust és vele együtt a másság elfogadását. Főleg azokat a másságokat, amik szabad szemmel nem láthatóak.

https://m.facebook.com/neuroszendvics/
26Tóth-Turgonyi Dóra
Autizmus-live

Négy gyermeket nevelünk férjemmel közösen a családunkban. Három fiam érintett az autizmusban,egy aspergeres felnőtt,és két magasan funkcionáló autista kisfiú (9 és 5 évesek). A családunk életéről Autizmus Live címmel blogot vezetek, amiben bemutatom mindennapjainkat, küzdelmeinket. (http://autizmuslive.blog.hu)

A blogom által, nem csak a szülősegítést, hanem az érzékenyítést is nagyon fontosnak tartom, célom, hogy minél több ember élőben (LIVE) megismerhesse az autista gyerekek problémáit, és a mai társadalom elfogadóbb módon viselkedjen velük.

Szívesen vállalom a mentorszülőséget, mert szeretnék segíteni tapasztalataimmal,azokon az érintett családokon, akik megkeresnek problémáikkal. 2012 óta vagyok az AOSZ tagja. Önkéntes alapon, amennyiben lehetőségem nyílik rá szívesen segítem a szervezet munkáját.

Megkereshettek Budapestről, Pest, Nógrád, és Komárom-Esztergom megyéből.
Amiben tanácsokkal tudok segíteni, az a fiatal felnőtt asperger érintettek és a 2-10 éves autista gyermekek problémái. Illetve munkámból kifolyólag, az államigazgatási rendszerben való eligazodás.